دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی سرگذشت تلخ زنی در مشهد که به تله مرد شیطان صفت افتاد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است آخرین جزئیات درباره نحوه دایمی شدن قرارداد‌های کارگران، مدت زمان بیمه بیکاری و میزانِ حق مسکن تداوم بارش باران در نقاط مختلف کشور (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر تیغ ماهی در گلو گیر کرد چه کار کنیم؟ ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟ دمنوش‌هایی که شکم و پهلو را آب می‌کنند | بهترین زمان خوردن دمنوش لاغری چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟ | آب زرشک را چه زمانی بخوریم بهتر است؟ فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران صادر شد+جزئیات و لینک سامانه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استقبال کم فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان
سرخط خبرها

کوه‌ها امکان وقف ندارند

  • کد خبر: ۳۹۵۰۸
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
کوه‌ها امکان وقف ندارند
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره موضوع وقف کوه دماوند گفت: این‌که بگوییم دماوند، دنا و سبلان وقف شد، اشتباه است، چون اصلا در اختیار شخص نبودند.
به گزارش شهرآرانیوز، ذبیح‌الله خداییان در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه چیزی وقف می‌شود که قبلا تحت تملک شخص بوده است اما کوه‌ها امکان وقف ندارد، افزود: به موجب قانون ساماندهی، تهیه نقشه اراضی استاندارد روستایی و تفکیک و تایید نقشه‌ها برعهده بنیاد مسکن است و ما براساس تاییدی که بنیاد انجام می‌دهد نسبت به صدور سند مالکیت برای روستاییان اقدام می‌کنیم.
وی ادامه داد: صدور این اسناد موجب ماندگاری روستاییان در روستا‌ها می‌شود، من اعتقادم این است که امضای تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن موجب می‌شود زندگی در روستا‌ها رونق بگیرد و زمینی که دارند تبدیل به سرمایه‌ای می‌شود که می‌توانند از آن بهره‌برداری کنند.
خداییان با بیان این‌که وقف شرایط و مقررات خاص خود را دارد، اظهارداشت: اگر در روستایی زمین وقفی هم وجود دارد قرارداد اجاره بین سازمان اوقاف و شخص بهره‌بردار منعقد می‌شود و بر اساس آن قرارداد ما هم اقدام به صدور سند مالکیت می‌کنیم.
 
اطراف روستای ملار وقف شده است نه کوه دماوند
وی گفت: بخش زیادی در اطراف روستای ملار که روستاییان حق چرای دام داشتند، وقف شده است و فاصله زیادی با کوه دماوند دارد و قسمتی است که قابل تملک است بنابراین این قسمت وقف شده و سندش به نام اوقاف صادر شده است.
خداییان در ارتباط با گفته‌های مبنی بر این‌که یک یال از کوه دماوند وقف شده نیز گفت: گروهی متشکل از کارشناسان اداره اوقاف، سازمان ثبت و سازمان جنگل‌ها بررسی کردند و در آن قسمت نیز مشکلی وجود ندارد و اگر اختلافی هم باشد بین سازمان جنگل‌ها و اداره اوقاف توافق صورت می‌گیرد و ما براساس آن اقدام به صدور سند مالکیت می‌کنیم.
وی در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با حواشی ایجاد شده در فضای مجازی مبنی بر وقفی اعلام کردن مراتع و کوه‌های دیگری از سمت سازمان ثبت اسناد، گفت: به عنوان مثال مراتع اطراف دماوند منطقه وسیعی است و همکاران ما که برای نقشه‌برداری رفته بودند اعلام کردند که در آن مناطق قطعه‌بندی‌هایی صورت گرفته است و امکان تصرف این مراتع در آینده توسط افراد سودجو وجود دارد و ما به سازمان جنگل‌ها اعلام کردیم که نقشه اراضی ملی را به ما اعلام کنند تا هرچه سریع‌تر اقدام به صدور سند برای قسمت‌هایی که فاقد سند مالکیت است، انجام شود.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->